РЕМОНТ ДИСКОВИЙ І ЗУБЧАТИЙ БОРОН І ЙОГО ОСОБЛИВОСТІ

З усіх видів сільськогосподарської техніки дискові борони прийнято вважати найменш схильними до поломок і зношування. Але і вони все ж час від часу вимагають проведення ремонтно-відновлювальних робіт, інакше якість боронування помітно погіршиться і грунт не буде підготовлений до посівної повною мірою або недостатньо якісно оброблений після орання та/або після збирання врожаю. А як кажуть, що посієш, то й пожнеш.

Особливості зносу борін

Відмінність впливу на цілісність борони залежить від її конструкції і якщо дискові борони набагато менше засмічуються, то вони в той же час набагато швидше втрачають якість заточування. Особливо при застосуванні цих борін у твердому, кам'янистому ґрунті. Як і з усіма різальними інструментами втрата гостроти залежить від щільності поверхні, що розрізається. І якщо будинки з кухонним ножем уникнути використання його не за призначенням досить легко, то в полі неможливо передбачити, де ваша борона натрапить на каміння або затверділий шар грунту. Зменшити ступінь ризику виведення з ладу борони: затуплення її дисків або їх поломки можна шляхом ретельного підбору відповідної моделі з оптимальними формою, необхідним діаметром і вагою, а також розташуванням ріжучих дисків, способом їх кріплення до несучої рами та ін. рівню знання складу ґрунту на кожному з полів. Але це в ідеалі. А на практиці не завжди є під рукою весь набір модифікацій борін і склад, стан конкретного ґрунту теж може змінюватись через різні причини.

Технічне обслуговування борони, відповідальний підбір запасних частин до неї та своєчасний ремонт можуть значно скоротити простої та втрати в матеріальній складовій роботі агрофірми. Водночас вид ремонту, особливості регулярного технічного сервісу цього обладнання залежать від умов, в яких експлуатувався агрегат. У поняття умов експлуатації варто включати, крім складу грунту, географічні особливості клімату в даній місцевості, лінії місцевого рельєфу. А правильне дотримання інструкцій виробника зменшить витрати на позапланові ремонти і максимально продовжить термін ефективної роботи.

Загалом дискові борони дозволяють виконувати різноманітні види обробітку ґрунту. Але при цьому вони «бояться» різких рухів убік та розворотів у положенні, коли диски занурені у шар ґрунту – при цьому механічне навантаження на диск та його кріплення значно зростає. Що часто призводить до виведення з ладу катка, до прискореного зношування підшипників і навіть може порушити цілісність несучої рами. У меншій мірі, але також несприятливі для борони неправильно вибрані режими швидкості при боронуванні, що збільшує навантаження на весь механізм. Окрім можливої поломки деталей при перерахованих вище порушеннях відбувається швидкий знос ріжучої поверхні і диск затуплюється набагато раніше, ніж міг би.

Особливості ремонту дискових борін у зв'язку з їх типовими несправностями

Найпопулярніша поломка – це затуплення диска. Її виправлення полягає у заточуванні ріжучої поверхні. Далі йде поява тріщин та зношування навколо отворів у дисках – їх відновлюють шляхом наварювання накладок (використовують електродугове зварювання), матеріалом для яких можуть стати частини використаних дисків.

З корисних рекомендацій з експлуатації дискових борін слід виділити необхідність обробки всіх кріпильних деталей, самих дисків відповідним мастилом для консервації при зберіганні агрегату просто неба. При зберіганні у закритому приміщенні підготувати її у розібраному вигляді.

При використанні зубчастих борін важлива вологість грунту. Її оптимальний рівень – 50–70%. Що робить боронування найпродуктивнішим. При більшій сухості ґрунту зуби не заглиблюються достатньо і не руйнують груди в товщі землі, що потім погіршить постачання вологою кореневої структури рослин. Але й надто вологий ґрунт має більш клейку структуру і його важко перемішувати. Вона майже не розпадається на крихти, зберігаючи якийсь м'який, але монолітний стан. Хоча зазначена вище оптимальна вологість ґрунту дозволяє провести боронування, але і такий ґрунт, в якому більше половини її маси вода, може легко обліплювати робочі деталі борони, погіршувати їх заточування і суттєво додавати механічне навантаження.

Робочі органи у зубчастих борін - це основні частини. Які виконують роботу та беруть на себе все навантаження. Для орієнтування: тиск на один зуб може коливатися від 3 кг (20-30 Н) у важких борін до 0,5-1 кг (5-10 Н) у легких моделей. Зазвичай зуб є формою двогранний клин, який переднім ребром розрізає або розколює пружні частини грунту. Після чого, бічними гранями він їх розсуває у різні боки, або зминає під себе, руйнуючи в обох випадках великі грудки, що затверділи після зими.

Частина навантажень лягає на кріплення зубів на рамі. В обох випадках: шарнірне або жорстке з'єднання збільшення навантаження може призвести до поломки структури борони. Одним із способів не збільшення навантажень є дотримання режиму швидкості боронування - в районі 7-8 км/год - по ораному полю і до 6 км/год ранньою весною для озимих і просапних культур.

А щоб борона не важчала від налиплих на ній грудок і рослинних залишків, необхідно сусідні зуби з одного ряду закріплювати не ближче, ніж за 15 см один від одного. Квадратні зуби треба розташовувати ребрами у напрямку руху, а овальні — закругленою стороною, прямокутні — вузькою або широкою гранями. Всі ці прості рекомендації зменшать ризик поломки та заощадять ваші кошти.

Детально про ремонт деталей дискових борін

У зв'язку з більш широким використанням дискових борін та споріднених ним дискаторів, ремонт цих агрегатів набуває більшої актуальності.

Це викликано популяризацією технологій з мінімальним рівнем обробітку ґрунту та безвідвальним оранням, які виконують спеціалізовані агротехнічні агрегати, серед яких ключову роль відіграють дискові борони та дискатори. Принцип дії та призначення їх багато в чому схожі, різні вони лише в особливостях конструкції та способах встановлення робочих органів. Які диски сферичної форми. На них впливають як абразивне середовище – домішки з дрібних каменів та інших матеріалів з подібними властивостями, так і короткочасні ударні навантаження при зіткненні з особливо твердими елементами у ґрунті або при різкій зміні траєкторії руху борони. Незважаючи на те, що спосіб встановлення дисків (на дискаторах на пружинних стійках, на дискових боронах – на валу) відрізняється, це не сильно впливає на їхню стійкість до пошкоджень.

Як відомо будь-яку проблему легше попередити, ніж потім усувати її тяжкі наслідки. При ремонті маточини одним із надійних способів запобігання поломці в цьому блоці є щоденний вимір люфту дисків. Який усувається підтягуванням гайки кріплення в підшипниковому вузлі. Ці елементи кріплення (гайки) можуть мати дещо відмінне розташування залежно від конструктивного розв'язання цього вузла. Коли биття диска не вдається усунути за допомогою підтягування гайки або після диск обертається насилу, тоді потрібно замінити підшипники у вузлі. При цьому важливо пам'ятати, що в даному вузлі зазвичай використовують системи двох конічних або трьох радіальних підшипників.

Процедура підтягування гайки виглядає наступним чином: для більшості моделей достатньо зняти кришку маточини і довернути корончасту гайку, а на завершення змастити весь підшипниковий орган. При змащуванні важливо не допустити попадання мастильного матеріалу на диск, що може призвести до видавлювання манжети і, відповідно, розгерметизації маточини.

У дискових боронах ріжучі диски встановлені на квадратній осі у вигляді батареї, між якими для розпірки застосовують шпульки. Осі обертаються у підшипникових вузлах. Звідси нескладно розібратися в яких місцях і що може вийти з ладу. З труднощів варто виділити проблему заміни або ремонту одного з дисків, що стоїть у центрі валу (секції), встановленого на двох стійках – доведеться розбирати весь ряд дисків.

Окрім дисків, найбільшому зносу піддаються підшипники секцій та скребки. Крім того, можуть отримати вигин та перекіс планки рами причепа задньої бабки та бічних тяг. У кожному випадку похід має бути індивідуальним. Але при повному зносі підшипників – однозначно лише їхня заміна. Також підлягають заміні зношені та розбиті вкладиші. При зриві чи зносі різьблення масляни її отвір слід заварити і просвердлити новий з нарізкою різьблення.

У разі ремонту дискатора з індивідуальними стійками проблема повного розбирання всієї секції відсутня. Тому що є можливість підібратися до кожного конкретного диска і провести з ним всі необхідні маніпуляції, не порушуючи загальний порядок. При пошкодженні самої стійки – її не ремонтують, т.к. це трудомістко і виправдовує себе, а замінюють на нову.

При ремонті дискових вузлів можливі складнощі у його належному виконанні, особливо в польових умовах, за відсутності спеціального інструменту та працівниками без спеціальних навичок та/або знань.

Випадки появи тріщин або перекосів у рамі борони, отриманих від удару агрегату про якусь досить міцну перешкоду, мають місце. Їх ремонт відбувається за ідентичною технологією для різних моделей та модифікацій.

Якісний ремонт професійними співробітниками – найкоротший шлях до досягнення успіху

У сфері діяльності компанії «Грозбер Україна» ремонт сільськогосподарської техніки від найпопулярніших світових брендів є пріоритетним. Класні фахівці нашої сервісної служби виконають необхідну діагностику та ремонт вашої техніки у максимально короткий термін та незалежно від складності робіт. Ми застосовуємо все тільки передове і випробуване в складних умовах роботи, тому що ставимо собі за мету надавати високоякісне сервісне обслуговування будь-якої сільгосптехніки.

Термінове
постачання
з Європи за 3-7 днів
Гарантія
якості
найкраща якість на ринку
Працюємо
щодня
без вихідних
Сервісна
служба
щодня 24/7